Please use this identifier to cite or link to this item: https://bspace.buid.ac.ae/handle/1234/1764
Title: Investigating English Speaking Difficulties that Encounter ESL Learners
Authors: Suliman, Wesam
Keywords: speaking difficulties
motivation
United Arab Emirates (UAE)
mother tongue
English-speaking
high school students
Issue Date: Oct-2020
Publisher: The British University in Dubai (BUiD)
Abstract: Abstract This study investigates English-speaking difficulties encountered by high school students in some private schools in Abu Dhabi. It aims to find out the factors that influence on the students’ English speaking performance negatively and highlight some recommendations to enhance the English-speaking competency of students. To achieve the mentioned objectives, qualitative research that includes class observations and interviews was employed. The findings demonstrate that students face several speaking difficulties such as linguistics problems, using mother tongue and oral communication apprehension. Furthermore, it was revealed that there are some influential factors that cause speaking deficiency such as: Teachers’ perceptions toward speaking instruction, teaching methods and lack of exposure to English. Hopefully, current study would be beneficial for educators, researchers, students, English supervisors, curriculum and syllabus designers in Ministry of Education. In addition, further studies should be implemented to highlight speaking English strategies that increase interest and willingness of students to participate in oral discussions. مستخلص تبحث الدراسة الحالية في صعوبات التحدث باللغة الإنجليزية التي يواجهها طلاب المرحلة الثانوية في بعض مدارس أبو ظبي الخاصة. تهدف الدراسة إلى معرفة العوامل التي تؤثر سلبًا على أداء الطلاب في التحدث باللغة الإنجليزية واقتراح بعض التوصيات لتعزيز كفاءة الطلاب في التحدث باللغة الإنجليزية. لتحقيق الأهداف المذكورة، تم استخدام نموذج البحث النوعي الذي يشمل المشاهدات الصفية وإجراء المقابلات. أظهرت النتائج أن الطلاب يواجهون صعوبات عديدة في التحدث باللغة الانجليزية مثل المشكلات اللغوية، استخدام اللغة الأم والخوف من التواصل الشفوي. علاوة على ذلك، تم الكشف عن وجود بعض العوامل المؤثرة التي تسبب مشاكل التحدث مثل: تصورات المعلمين تجاه تعليم التحدث باللغة الانجليزية، طرق التدريس و عدم ممارسة اللغة الإنجليزية. نأمل أن تكون الدراسة الحالية مفيدة للمعلمين ،الباحثين ،الطلاب ، مشرفي اللغة الإنجليزية ومصممي المناهج الدراسية في وزارة التربية والتعليم. بالإضافة إلى ذلك ، يجب إجراء المزيد من الدراسات لتسليط الضوء على استراتيجيات التحدث باللغة الإنجليزية التي تزيد من اهتمام الطلاب واستعدادهم للمشاركة في المناقشات الشفوية.
URI: https://bspace.buid.ac.ae/handle/1234/1764
Appears in Collections:Dissertations for Teaching English to Speakers of Other Languages (TESOL)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
20182951.pdf1.49 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.